Det är sjukt hur temperaturen skiftar här, precis lika ombytligt som luften. För några dar sen satt jag i Longtan Park och njöt av tjugo grader och stark sol, och dagen efter det sjönk temperaturen och jag går och fryser med massa kläder på. Det är nästan värst under våra lektioner för vi sitter i ett kakelrum med i princip öppna fönster i mer än två timmar helt stilla. Såklart sitter vi med ytterkläderna på, och fasar inför hur det kommer bli därinne om en månad då det kommer vara ännu kallare!
 
Men nästa vecka sätts det centrala värmesystemet på, den 15 november och då borde det bli bättre inomhus. Värmesystemet här funkar så att en gräns har dragits på Kinas bredd, bor en norr om den får ens hem värme under vintern men bor en syd om den inte.
 
Min familj går runt inomhus med typ tre, fyra tjocktröjor och andras värdfamiljer går tillochmed runt med dunjacka på inomhus! Det är helt okej för mig, inte som att jag inte är van med ett kallt hem, snåla villaägare har stöpt mig ihärdigt. Dock fryser jag väldigt mycket om fötterna när jag ska sova för har inte mina fina raggsockor som jag brukar sova med hemma i Sverige... 
Vår fina picknick, jag hade med mig picknickfilt o allt.
Haha<3
 
Det som är bra med kylan ändå, och att Halloween (vilekt jag får recapa i ett annat inlägg, sorry för den inaktiva uppdateirngen senaste veckan!!) är över, är att jag officiellt kan börja tagga jul. Julmusik spelas för tillfället i lägenheten högt. Familjen har åkt iväg tre dagar och eftersom morföräldrarna följde med fick jag inte plats i bilen så jag kommer bo ensam några dar. Åh jisses vad det är underbart, bara en eftermiddag själv än så länge men åh det är semester och frihet!! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej