I fredags sken solen och jag strövade runt i området nära agenturens konto efter kinesiskalektionen. Eller, jag och Maria mådde lite dåligt så vi ursäktade oss och gick till Starbucks istället för en fika och pratstund. Sen efter lunch skulle Maria förlänga sitt visum och jag gick till Wangfujing (lång gågata med massa affärer) där musikaffären ligger. Har nu officiellt blivit bästis med gubben som jobbar där, så fick sitta mitt i affären och spela cello i över en timme. Gah det var underbaaaaart. Lätt nya favoritstället - kan gå dit efter mina lektioner om inte något annat är planerat med de andra och bara spela. 
Kommunistkepsar ser en lite varstans. 
En kyrka som ligger i början av Wangfujing road. 
Den typiskt blåa skoluniformen alla barn/ungdomar går runt med i stan. 
 
Idag mötte jag upp Maria, Filip och Viktor för att promenera runt i området Wudaokou, vilekt är Beijings universitetsområde. Jättehärligt och vi lyckades smita in bland studenterna och gick runt universitetsbyggnaderna och fantiserade om att kanske plugga där. Åt en nudellunch och satt länge och pratade om gymnasiet hemma och skoluppgifter vi var stolta över samt konstiga lärare vi haft. 
Här skulle det hoppas lite
En student tog bild på oss alla, ihhh fina gosiga svenskligan <3
Får lite panik för Maria lämnar Beijing nästa söndag, och Filip kanske åker hem om en månad om han kommer in på universitetet inför vårterminen... Men vi gör det bästa av tiden vi har kvar och sen blir det reunion i svealand med allihop!!!

Kommentera

Publiceras ej