Tjohej! Mötte idag upp Maria, Filip, Viktor, Somin & Ieuan för att äta lunch på en mexikansk restaurang. Jag och Maria hade taggat dagar innan inför AVOKADO och vi blev inte besvikna. Det var ganska dyrt, i kinesiska standards, men det brukar det vara när det är utländsk mat. Men jag delade på en sallad och nachos med bönor och guacamole med Maria och det var mums. Avokado och ost liksom.... Mmm.... 
 
Sen åkte vi till sanlitun (typ shoppingområde) och jag började tagga att färga håret, men hittade ingen bra hårsalong men kommer gå på jakt efter det! Filip och Viktor skulle kolla in en grej så de gick och vi andra ville ta en drink så vi gick till den "kända bargatan" (sunkig gata som luktar apa med massa barer som är väldigt poppis) och tog en öl. Sen blev vi joinade av en amerikanks 40+ kommunist som var i Kina för att lära sig mandarin och han slog sig ner hos oss och snart var vi inne i en livlig politisk diskussion. Höll på jättelänge och det var väldigt intressant men han var lite konstig och speciell... Ideologiskt höll jag med honom i vissa punkter när vi diskuterade hur ett samhälle ska se ut och hur det ska formas och hur stört USA är osv, men han förespråkade till exempel vissa delar hos Nordkoreas regim (vilket verkligen provocerade Somin som är från Sydkorea). Han sa också att Hongkong-protesterna var ganska dumma vilket jag sa emot eftersom det handlar om deras medborgerliga rätt till äkta demokratisk makt, vilket borde vara en självklar rättighet. Blabla vi satt där och folk blev upprörda men det var lite coolt tycker jag, Kina diskuterades jättemycket och kommunistiska regimer såklart. Vi lyckades ursäkta oss tillslut, mötte upp Viktor och gick och fick en massage (på samma ställe som förra gången). Jag var helt slut då, vilket antagligen beror på den dåliga luften vi har haft hela veckan och att vi vart ute hela dagen. Luften gör så att det känns som att en konstant har en huvudvärk nalkandes och en blir väldigt seg och trött, speciellt i huvet. Missade middagen i villan pga trafiken och fick äta själv. Ingenting om min flytt har nämnts än så länge, och nu sker det imorgon vid elva på morgonen. Känns som en dålig skilsmässa där ingen av parterna pratar med varandra haha, men, kommunikation var ju inte precis det som fungerade till och börja med i denna relation. 
 
Ser så fram emot att flytta! Imorgon kommer jag få påbörja upplevelsen av det kulturella utbytet jag kom hit för!! Plus göra massa roliga saker med en fin familj och känna mig hemma!
Såhär exalterad över guacamole och smält ost :DDD
Maria och jag tar en Tsingtao (den billiga kinesiska ölen)
(Alla bilder är skamlöst snodda av Marias telefon hehe)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej