Goda nyheter!!! Fick veta idag under min lektion att den andra familjen i Beijing vill träffa mig så har intervju med dem imorgon halv nio! Blev så glad när kvinnan på agenturen berättade, och hon verkade märka själv vilken lättnad det var för mig. Ska skamlöst vara så smickrande jag bara kan och LE överdrivet mycket, haha detta får inte gå fel! 
 
Vi har blivit många fler under våra lektioner. När jag först var med brukade vi vara sex-sju personer, nu kommer vi vara elva. Vi fick ta in ett extra bord imorse för att alla skulle få plats. Efter lektionen tog vår lärare med oss till en restaurang för att äta lunch. Sen gick vi till Beijings främsta internationella bokhandel, med fyra stora våningar. En våning var en musikavdelning, med en musikaffär! Jag, Maria och Viktor gick dit och blev helt till mig för tänk om de har en cello!! Det hade de, och även en jättesnäll gammal man i butiken som faktiskt kunde lite engelska som vi pratade med om musik och instrument. Han var fiollärare, och kunde också spela erhu och visade mig. Jag fick testa på erhu själv, vilket jag trodde skulle vara enklare än det egentligen var. Lät som en femåring med sin första fiol, herregud inte lät det vackert, lät knappt något. Trots att det är ett stråkinstrument är tekniken väldigt annorlunda - den vilar bara på knät, två strängar som ligger ovanpå varann och stråken mellan strängarna. Ingen greppbräda utan strängarna är bara spända om en rör de lätt. Tittade lite trollskt på cellon (en helcello för 12800 yuan?? värt) och tänkte att det i framtiden kanske är möjligt att hyra den en dag eller nåt? Alldeles för blyg för att kunna spela i affären... Min plan är bli vän med gamlingen och kanske få honom att lära mig lite erhu hehe. Sa att jag skulle komma tillbaka och han sa jaaa! 
 
Åkte hem och skypeade med pappa lite. Sen kom Emma (fyraåringen) hem, och oväntat gick hon in i mitt rum direkt för att hälsa och bad om att leka, som om hon nu tycker om mig?? Efter middagen drog hon också med mig till lekhörnan och höll hand? Que? Hon borde väl veta att jag ska åka, hennes föräldrar borde väl fatta att det inte är så bra om hon blir knuten till mig. Jag lekte iallafall med henne lite halvhjärtat, vill inte göra ett alltför bra jobb dels för att det känns oförtjänt och är så inställd på att byta familj att jag inte vill att familjen nu kanske ändrar sig och säger att de vill behålla mig. Ursäktade mig efter middagen och sa att jag mådde dåligt och behövde sova så kunde bara leka en liten stund (delvis sant, delvis orkade inte leka flera timmar efter allt). Dessutom kom pappan hem idag, han har varit borta sen jag först kom hit, jobb eller kanske bott i lägenheten vem vet inte jag iallafall, men så vill ge barnen tid med honom eftersom de träffas så sällan. 
 
Måste tacka så otroligt mycket för allt stöd jag fått från er där hemma som följer! Blir så varm i hjärtat av all pepp och förstående ord. Kärlek till er alla. <3
 
Börjar också bli lite trött på hur egocentrisk ens blogg blir - visst det är väl hela poängen eftersom ni vill veta hur jag har det osv. Men hur har NI det? Har ni tid över får ni jättegärna mejla eller skicka ett meddelande om hur ni har det ([email protected]) för tycker det är jätteskoj och vill såklart höra hur ni ALLA har det!!! 
RIKTIGT dålig luft idag, det håller i sig. Kunde knappt se hundra meter fram för all smog, detta är mitt i stan!!! Appen varnade att det var "hazardous" hela dagen och låg nästan på 500...
Framför en kyrka <3
När jag totalt MISSYCKAS och bara skrattar åt de skrikande kattljud jag lyckas åstadkomma. 
Jahaaa så ska det spelas... Bättre lycka nästa gång! 

1 kommentarer

Fei Niu

09 Oct 2014 15:19

Wow, looks like you are having fun in 北京!
Good luck with your interview tomorrow.

Kommentera

Publiceras ej