Senaste veckan har jag
- spelat cello. Japp det var lite underbart, satt och jammade med den gamle mannen i en musikaffär på en helt felstämd cello. 
 
- hittat bästa nudelstället (färska och hemmagjorda nudlar mmm) som ligger på en hutong (liten gammaldags gata) nära agenturens kontor. 
Bästa skålen med nudlar jag nånsin ätit. Har redan blivit stammis på detta lilla ställe. 
Såhär glad varje gång!
 
- gått på konstmuseum. China Art Museum med Filip och Viktor och Today Art Museum med värdföräldrarna.
 
 
- Beijing World Fair med Aliisa, Filip, Maria och Viktor. Låg långt ut i tjotahejti-sydvästra Beijing, helt TOMT vilket gav en fin apokalyps-känsla. Kostade också 100yuan för inträde vilket är SATANS dyrt (men jag lyckades få studentrabatt på 60yuan med hjälp av mitt utgångna mecenatkort hehe). Se fler bilder här
Rasistiska nidbilder.... Såklart Afrika representerades som "the tribal world".....
 
- firat Halloween i lördags: först ett litet party anordnat av agenturen för au pairs med familj, sen klubb med kompisarna. 
 
- INTE ätit skorpioner i Wangfujing. De levde fan på spettet innan de på beställning friterades... 
 
- varit lite duktig på matlagning när jag bodde ensam. 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

12 Nov 2014 09:24

Ser både gott och skoj ut, speciellt nudlarna!

Kommentera

Publiceras ej