Blir så himla lycklig av fint väder att det nästan är lite löjligt. Idag skiner solen och vinden blåser friskt och jag känner hur mycket jag älskar den här staden när en faktiskt kan vara ute. Dagar som dessa med blå himmel och med klar vy i stan är Beijing riktigt underbart, och det är precis som en solig vårdag i Stockholm när alla kommer ut från deras mörka hem och kan glädjas åt det fria stadslivet. Mitt humör blir uppenbarligen lika bipolärt som stadens luft.
 
Denna söndagsförmiddag var jag ledig, så jag passade på att sova till nio och sen gå upp och äta frukost på Starbucks. En stor kaffe, och två muffins för 60yuan (vilket motsvarar kanske fyra luncher…) men kändes värt det för kände att jag behövde komma ut från familjens lägenhet efter gårdagens bitterhet. Tog sen en promenad i solen till en supermarket en bit bort och köpte lite lunch som jag åt ute på en parkbänk. Går och funderar på att färga håret (vet INTE vilken färg än behöver råd!! funderar på blont/ljusare eller brunare som jag gjort tidigare??) så gick in till en hårsalong för att kolla priser och efter en kvarts google translate-kommunikation med de anställda gick jag hem igen.
 
Eftermiddagen spenderades i en jättefin park vid en sjö. Lekte och sjöng med barnen och mormorn i flera timmar tills det blev mörkt då vi blev hämtade för att åka hem.
 
 
Såhär bra luft var det idag (igår var det över 400...).
 
Här ser ni hur galen kurvan ser ut den senaste veckan, det är verkligen uppochner!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej