Har så mycket pågång/hänt så mycket att jag knappt hinner med mig själv (eller bloggen för den delen). Maria åker som sagt på söndag så vi har en utplanerad sista vecka under all vår fritid. Helgen får jag ledigt enligt mitt kontrakt, plus min lediga fredag så då ska det firas och med agenturen ska alla au pairs gå på Pekingopera på lördag.
 
I torsdags var jag ute med Mikael och Viktor (ledig på fredag så då kan en ta sig friheter med sin sömn efter 21.00) och vi hade ett antal väldigt intressanta möten på klubben vi var på. Många otroligt trevliga, andra inte så. Hade fått en vän från en tidigare utekväll som jag träffade då igen - visade sig att han var del av mongliska maffian. Inte så jättechockerande egentligen, maffian är en del av utelivet i Beijing tydligen haha. Däremot när han skulle visa sina tatueringar och han visade upp två hakkors, ett på vardera nyckelben ungefär, blev det konstigt. Ganska stor dealbreaker när en människa en börjar bli vän med har hakkors tatuerade ja, blev äcklad och gick typ (haha lämnade Viktor och Mikael...). Frågade honom innan vadihelvete han hade dem för, stod för "purity i den mongoliska rasen" sa han. Jaha vet du vad det betyder i Europa då? Ah Hitler nånting väl? Mmmmmm nej tack. 
 
I fredags gick ett stort gäng au pairer på karaoke med vår mandarinlärare och hans kompis. Det var riktigt kul, även om vi alla fick hålla för öronen i början när Guo (vår lärare) plus kompis brölade högt på kinesiska i skärande mikrofoner i litet rum.
 
I helgen var båda föräldrarna bortresta på olika håll så lekte förälder i två dygn med mormorn. Det gick förvånansvärt bra med tanke på hur de tidigare varit utan föräldrarna (panik/raseriutbrott och grinar i telefonen med förälder och slåss och skriker). Men nu var de lugna och fina. 
 
Idag träffade jag Viktor, Filip och Maria och besökte gamla sommarpalatset som skulle ha ruiner. Visade sig vara en gigantisk park och vi gick typ fel så missade den kända ruinen, men vi fick en halvmils vacker promenad så det var inte helt fel. Sen åt vi pizza vilket var en sann gudagåva. Går inte att slå smält ost med bröd jisses halleluja. 
 
Se bilder från idag här!

Kommentera

Publiceras ej