Lite "highlights" från idag:
 
- lunch med takutsikt med mat från Yunnan.
 
- fint väder, men dock jobbigt för går med halsduk på morgonen och svettas ihjäl vid lunchtid.
 
- har knappt varit i Kina en månad och jag är redan i mencykel nummer TVÅ. Sämsta tidpunkt också för på fredag-lördag åker alla au pairer tillsammans till kinesiska muren och då måste jag såklart ha MENS. Fan för att vara fertil, så jävla onödigt. FAN KROPPEN EVOLUTION GÖR NÅT ÅT DETTA, vänta tills jag är trettio eller nåt?? (nejmen hej pms)
 
- Marias problem med uttag från banken; tydligen har de sexsiffrig pinkod vilket fuckar upp allt när vi med utländska konton knappar in fyra siffror bara, så bankomaten svalde hennes kort?? TVÅ GÅNGER. 
 
- så jävla pro på att hitta redan i nya området. *stolt* eller ah, helt okej. 
 
- fick Aliisas plattång, praise the lord!
 
- gick förbi denna affär med de andra efter lektionen. Vi gick in och frågade på kinesiska om den svenska kopplingen, fick inget svar direkt; "bossen bestämde". 
 
- åkte efter hämtning med pappan och barnen för att hämta mamman och köra till deras kompis konstnärsateljé (tog en och en halv timme i rusningstrafiken...) för han gillade Chloes teckning så mycket att de skulle ge honom den inramad. Visade sig att konstnären/kompisen heter Wang Kaifang och har en stor skulptur i Hagues internationella domstol, lite coolt. 
Wang Kaifag med Chloe och hennes teckning. 
Lite konst från ateljén som jag tyckte var fin. 
 
- träffa en liten liten kisse som jag gosade med och blev allergisk (sticker fortfarande i näsan timmar senare..)
 
- en kollega i konstateljén gav den mest fantastiska tolkningen av Emelies kludd på en whiteboard som sammanfattar alla fördomar och driv om konstnärliga människor: 
Detta minus blomman analyserades som *direkt citat*: "stream of unconsciousness". LOL. 
 
- katastrof #1 med Emelie: i bilen påväg till konstateljén blev Emelie bajsnödig, så hon bajsade i bilen i en påse, när bilen RÖRDE på sig?!?!??!?! Blev bara helt CHOCKAD och så förväntades jag HJÄLPA eftersom pappan körde?!?! Hon satt liksom på en potta i baksätet brevid mig!!! Ville fly därifrån. De åt snacks innan så bilen luktade sen bajs och potatis.............. Näe inte najs. 
 
- katastrof #2 med Chloe: hon la sig på mig i bilen och sög på mitt bröst??! Haha sorry gumman vet inte vad du förväntar dig där....................
 
- katastrof #3 med Emelie:Emelie är ganska känslig och bryter ihop ganska mycket och börjar grina så det låter som hennes röst ska brista, och det hände bland annat i bilen idag. Visste inte alls vad jag skulle göra, vad är min roll där liksom jag kan inte påstå att jag känner henne egentligen än och hennes pappa var ju där och det var honom hon skrek efter? Efter en stunds tjutande och pappans oförmögenhet att göra något eftersom han körde tog jag henne och satte henne i knät och körde Mammas Lilla Kråka. Det måste vara den bästa barnkuren som finns, verkar funka på ALLA barn i alla situationer!!! För då blev hon glad och skrattade. Fick sen sjunga en massa låtar för att bevara den freden. Sjunger verkligen hela tiden för barnen - och speciellt i bilen efterosm vi alltid sitter så länge där. Efter två dar har de redan lärt sig the wheels on the bus go round and round (de älskar den) och nu måste jag hitta andra lätta små låtar att sjunga på engelska vilket är lite svårt eftersom alla barnvisor jag kan är på svenska? Men kört doremifasolatido från Sound of Music hela dan idag (Chloe älskar den och sa AGAIN fem gånger i sträck i bilen. svär att om föräldrarna kickar ut mig kommer det vara pga mitt sjungande). De sjunger också hela tiden, deras favoritlåt är den där "I'm a big big girl in a big big world miss you muuuuch" och det är typ världens sötaste när Emelie sjunger den. Måste filma nån gång. 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej