Första dagen på "nya jobbet". Lämnade flickorna tillsammans med pappan och lärde mig då var deras dagis ligger, cirka en kvart från lägenheten. Emelie har bara gått tre månader på dagis så hon har inte vant sig vid det än så hon började gråta och skrika när pappan skulle lämna henne...
 
Det har varit en fantastisk dag, med BRA luft efter denna kassa vecka med klarblå himmel! Mötte upp Viktor och Filip för att besöka Temple of Heaven och parken runt. Förr i tiden gick kejsaren dit till de olika templena för att tillbe gudarna om ett gott år inom till exempel skörd osv. Så vi strosade runt där och pratade (Mikael skulle också kommit med, men han var sen och hade glömt pengar visade det sig så han väntade utanför haha). Gick sen ut ur parken och åt lunch vi fyra. Besökte Pearl Market, där försäljarna på riktigt grep efter mig och sa "girl you, BUY PURSE?!?", jag ba LUUGN. Innan vi behövde åka hem drog vi till Sanlitun och gick till takterassbaren som kanske börjar bli ett standardställe att hänga på (men inte så konstigt egentligen som vi kom överens om då det finns utsikt, wifi och ORDENTLIGA TOALETTER med vatten, tvål och sittoa!!).
 
Åkte sen till dagiset där jag mötte pappan och hämtade flickorna. Efter det skulle de till "cooking class" (ja lite ambitiöst kanske). De började baka och jag och pappan satt med, men sen åkte jag med pappan för att handla lite mat till mig. Oh hjälp jag känner mig så obekväm när han ville att jag skulle välja ut mat och han betalar. Kunde bara komma på ost, men tvekade eftersom det var så dyrt (43 yuan för en liiiiiten gouda), men han sa okej. De ska ju handla mat till mig men åh känns så konstigt haha som om jag är liten och bortskämd. Men köpte ost o smör samt ARLA MJÖLK öh och flingor och PESTOOO. Det var lite svårt att hitta bröd för det var sent så bagerierna var sånär på tomma, men hittade ett iallafall (mer åt brioche-hållet vilket är standardbröd här). Men åh vad värt det var, ostmackan jag gjorde väl hemma var ren och skär njutning. 
 
 
 
Igår pratade pappan om att skaffa nån form av cykel till mig som jag kan använda när jag hämtar/lämnar barnen och när jag bara är ute. Redan idag kom det ett paket levererat, ganska litet, och det var denna ihoppfällbara cykel (?). Den är inte säskilt stadig och går bara bra på slät mark. Hahahhaa vet inte om den är lite cool eller bara väldigt konstig. Mer som en uppgraderad sparkcykel typ. Haha aldrig sett en sån här så föreställ er blickarna när jag kommer cyklandes på denna på Beijings galna gator?! (dock väldigt rörd över pappans vänlighet <3)
Mitt rum. Tror jag ska få ett skrivbord vid fönstret. 
 
 
På ett bageri i närheten där de får sina "lektioner" i bakning (mest för skojs skull). 
 
Alltså detta. Smör och ost. asgfjrhsohfjpotng
 

1 kommentarer

Mayz

14 Oct 2014 10:30

HAHAHA JAG DÖR FÖR CYKELN

Kommentera

Publiceras ej