Hallå jag lider av nån typ av bloggtorka vilket känns jättedumt för jag går runt hela tiden och tänker på saker jag vill skriva om, för det är en hel del, och tar bilder på roliga saker men sen när jag kommer hem är jag för trött, har ingen tid eller dåligt internet för att kunna publicera ett nytt inlägg. Så förlåt.
 
Veckan hittills har iallafall varit ganska lugn, ungarna är uppochner och jag likaså och de senaste dagarna har mina kompisar varit upptagna eller bortresta så har inte kunnat hitta på så mycket under dagarna. Har fastnat för en ny serie rekommenderat av Filip och Mikael som jag är helt tagen av (Suits heter den). 
 
Igår åkte jag och barnen med pappan på en middag med hans gamla klasskompisar på en jättefancy restaurang. Det var jag, två småbarn och en massa vuxna äldre människor och alla satt och tjattrade på mandarin. Tänkte att okej men får fin mat iallafall så det blir väl okej. Då kommer det där lilla dilemmat med att vara vegetarian... Det fanns en rätt som var helt vegetarisk (först åt jag från två fram tills att en annan grävde runt i grytan med tofu och fläskbitar poppade upp) och när det kom in jiaozi(dumplings) som pappan bekräftade var vegetariska, och en föll isär på min tallrik trillade små kräftdjur ut, efter att jag ätit flera stycken för jag var så hungrig. Kuuuuuuul. Också idag när jag beställde två lunchrätter att dela till mig och annan vegetarisk kompis efter att ha sagt när jag beställde att vi var vegetarianer, var det ändå lite köttbitar bland grönsakerna (vilket upptäcktes efter att vi börjat äta så min kompis blev illamående...). Så det är lite svårt ibland, speciellt när jag misstänker att den kinesiska ordet för vegetarian inte inbegriper att en inte äter skaldjur. Men när det väl blir rätt är det iallafall väldigt gott, det är bara svårt när en egentligen inte vet vad en äter. 
Köpte pesto när jag var och handlade med värdpappan tidigare förra veckan och nu kunde jag äntligen använda den! Tillsammans med lite pasta, tomater, vitlök och salladslök kändes det som om jag var hemma-hemma. Det blev en god lunch som jag gjorde till mig och värdpappan, och självklart åts den med pinnar! 
Var på Carrefour (fransk supermarket som är riktigt stor i Kina) och hittade det här som fick mig att tänka på dig lite extra mamma, vilket väl var passande eftersom jag fann den på din födelsedag!
Dagens outfitta eller vad en nu kallar det; här står jag i hissen påväg ut från lägenheten iallafall. 
Da
Lite frukost på gatan för nån dag sedan: baozi med grönsaksfyllning. 
 
Det är ju halloween snart så frågade om familjen kunde köpa pumpor så skulle jag kunna skära dem för det tycker jag är kul, så fick en liten liten pumpa och en liten liten fickkniv och detta blev resultatet! (Pappa be proud)
 
Nu ska jag snart sova för är dödstrött, men innan det måste jag kolla igenom mandarinläxan tills imorgon. Haha lär mig så konstiga saker, min lärare tycker det är skitkul att få oss att säga skumma saker. Idag till exempel lärde vi oss hur en säger "jag älskar att ha på mig ulliga underkläder" samt "you make me uncomfortable" och " none of your business!", De två senare kan faktiskt komma till användning ändå, blev igår stalkad på Carredour av en vit snubbe som blängde på mig och försökte starta en konversation framför hyllan med nutella (genom att peka på nutellan och påpeka "NUTELLA") och väntade sen utanför affären när jag betalat trots att han blev klar långt innan mig?! Låter som om jag bara var otrevlig och asocial haha men han var faktiskt asskum. Åker till andra sidan jorden och tillhör här den etniska minoriteten men kan fan fortfarande inte undkomma den vite mannen????!...
Haha nä men nu ska jag knyta mig. Puss och kram till er som läser! 

2 kommentarer

Pappa

24 Oct 2014 09:04

I am!

Mamma

24 Oct 2014 22:30

Gulligt att du tänker på mig när du ser crème de marrons. Fin pumpa!

Kommentera

Publiceras ej