Flyttade idag till min nya familj och oh det känns bra. Kände mig mer hemma här efter fem minuter än hos förra familjen efter tre veckor. Imorse innan jag blev hämtad åkte familjen iväg allihopa, och de sa inte adjö eller nånting till mig - trots att jag stod och hängde vid dörren för att försöka "flika in" ett hejdå. Lyckades avbryta mamman i hennes påklädnan och säga adjö och tack (för mat och husrum...) och hon ba hejdå, helt borta typ.
 
Blev sen körd till nya hemmet av Guo, kinesiskläraren. Kom fram vid lunch och efter mat med nya familjen och lite lek med barnen åkte vi till en konstutsällning. Vi var där hela eftermiddagen och hade i princip koll på barnen lite extra. Fanns fantastisk konst på utställningen och föräldrarna verkar handla det ganska mycket för de ska nu få en koreansk konstnär som ställde ut där att göra en specialvariant av hans tavla åt dem, plus att de ägde tre tavlor som var utställda. Ungarna är verkligen asgoa, är typ redan lite kär i dem. De lär sig jättefort (märker jag efter en dag) så sjukt intelligenta, och de är väldigt keliga och skriker inte. När vi gick runt i galleriet höll femåringen mig i handen hela tiden och när vi åkte bil satt de båda i mitt knä och vi sjöng och peka på saker och ting. De heter Chloe (fem) och Emelie (fyra) och är så himla söta. När vi åkte hem satt Emelie i mitt knä och sov mot mitt bröst och Chloe satt vid min sida och sov på mig.
 
Föräldrarna Tim och Carrie är väldigt trevliga och hjälpsamma och frågar och BRYR SIG VERKLIGEN OM MIG vilket kommer lite som en chock. Rummet jag ska bo är fullt med massa grejer men de har nu rensat det lite men generellt verkar de inte riktigt vara de prydligaste människorna för det är saker staplade på varann överallt i hela lägenheten. Men trivs såklart ändå för känner mig faktiskt hemma här och flickorna känns redan som småsystrar för mig (kalla jiejie = storasyster också). Efter middagen pysslade jag med barnen; läste högt för Emelie och spelade piano med Chloe. Packade sen upp lite preliminärt, eftersom rummet inte är "klart" än, vi ska till IKEA för att köpa ett skrivbord och annat (så generöst!! men behövs). 
 
 
 

1 kommentarer

Agnes

13 Oct 2014 12:13

FAN VAD HÄRLIGT!!!!! HURRA! <3

Kommentera

Publiceras ej